Hulpverleners in dienst van de gemeen(te/schap)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Jun 7 15:48:12 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

J-Pax wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Erger dan het lijkt, mensen, jullie kijken allemaal over 1 hèèl belangrijk
> punt heen.

Onze berichten hebben elkaar gekruist, J-Pax?

Volgens mij heb ik nu juist wel dat hele belangrijke punt
aangehaalt, nl. je (individuele) vrijheid, als mens, als
persoon, met of zonder reden tot opname. Maar zelfs in de
situatie van een opname gelden die rechten die je hebt wat
mij betreft nog steeds. En ja, dat maakt het soms lastig tot
'behandelen' (zie mijn berichten eerder hier op dit forum),
maar de 'prijs' en de gevolgen van 'gedwongen' voor jezelf
als persoon, (en/of je gezin) die je 'gedwongen' dient te
ondergaan zijn veel te hoog.

Overigens zitten er wel meer belangrijke punten in je
verhaal. Met name daar waar je aangaf 'supervisie', maar
vooral ook het stigma dat je maar met je mee blijft dragen,
en de 'macht' die daarvan uit (blijft) gaan en tegen je
blijft werken. Alle kansen op een verder 'normaal' leven
ernstig bemoeilijkt.

De 'terreur' is een voorbeeld, maar ook je (carriere) kansen
in de maatschappij.

Welke belangrijke heb ik (verder nog) over het hoofd gezien?

Henk Elegeert