Wilhelmus

J-Pax j.hoek6 at CHELLO.NL
Sun Jun 6 22:27:30 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Prima, dan zou ik zeg, laat de koningin haar volksdeuntje houden, staan we
er alleen mee voor lul  als zij persoonlijk op komt dagen.

Dus eigenlijk staan wij alleen voor lul, als Hare Majesteit komt opdagen.
Komt ons dus eigenlijk wel goed uit als Nederlands volk, dat zij nooit meer
komt opdagen, staan we ook nooit meer voor lul.

Toch wel aardig van Hare Majesteit, dat zij het lef heeft, om alleen maar
voor lul te staan, als ze er zelf bij is.
Dat is pas een Kapitein aan het schip, als laatse zinkend ten onder, voor
vaderland  en vlag voor lul staan, misschien kunnen we haar overhalen, om er
bij het volgende optreden, ook een leuk dansje te brengen bij haar
volkslied.

Wilhelmus van Nassaueeeeeeeuuuh, ben ik van duitsen bloed,
Beatrix versjouwen, want ze doet het helemaal niet goed,
De Nederland getrouwe, maar alleen omdat het onroerend-goedvoordeel gaf,
tijdens de oorlog maar getrouwe naar Canada gesplit,
Oh Nederland getrouwe, maar wel voor 40  mln. euro per jaar, en ik niet eens
naar de tandarts kunnen in het ziekenfonds.

Nu ik de tekst van het volkslied voor mezelf een rustig nalees, met inflatie
van begrip meegerekent, zeg ik, hou je volkslied maar Beatrix, en van mij
mag je ook weer op de boot naar Canada, want je wordt een beetje te duur
voor een uitkeringstrekker, qua geldverslindende belastingdruk.
40 mln. net wat ik nodig had voor een betaalbare ziekenfondspremie, maar ja,
kan haar het schelen, gaat waarschijnlijk copyright rechten aanvragen op het
Wilhelmus, want je moet toch wat, als zingende stem van Nederland.

Wie weet, brengt ze het nog wel eens op plaat uit, kan je echter alleen
afspelen, als ze persoonlijk aanwezig is.

Mzzl. J-Pax.