Wilhelmus.

J-Pax j.hoek6 at CHELLO.NL
Sat Jun 5 21:27:39 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja, de volgende stap voelde je natuurlijk al aankomen.

 Helemaal geen Koningin meer, geen koningshuis, maar alleen nog maar het
Wilhelmus, en de Mascotte van het Nederlandse Elftal die de staatshoofden
ontvangen.

Want eigenlijk is dat het enige dunne lijntje dat het paleis boven het
torentje en het gewone volk nog met elkaar verbindt, de Oranje voetbal incl.
de Mascotte, of was het Drum die de Leeuw had?  Je weet het niet meer met
die commercie;.

In ieder geval, de Koningin heeft het Volkslied, maar niet genoeg Nederlands
antecedent om het te behouden, zitten wat te veel dubbele ss'n tussen haar
(vooral duitse) familieleden.

Maar maak er maar een lekkere hetze van, zo vlak voor het EK, dan zingt
straks het hele Nederlandse publiek voor de aanvang van "Onze Jongens" (of
zijn die nu ook van Beatrix!?!)

""""""""" Wilhelmus van Oranje, ben ik van duitsen bloed,
          Ouwe rotmof van Spanje, pluk die Beatrix d'r belastinghoed,

          Wij geen Volkslied, jij geen poen,
          In een keer op de (belasting)schoen,
          The people strike back, Nederland
Wereldkampioen.""""""""""""""""""""