Schreiner (was Re: D66 over het drugsbeleid)

Hein WvM heinwvm at CHELLO.NL
Sat Jul 31 22:18:17 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 18:37 31-07-2004 +0200, Erik van den Muijzenberg wrote:
>Ja, we zijn weer thuis.

Dat heb ik inmiddels begrepen. Dat is het beste wat u kan doen op zo'n  Zwarte Zaterdag.

>Het hondje is uitgelaten.

Dat arme beest. Krijgt het wel eens rust? (Daarbij vraag ik me af: wie laat wie uit?)

>Daar gaan we:

Met z'n hoevelen zit u daar eigenlijk achter het beeldscherm in uw schaars verlichte cyberfrenenvertrekje?

>Het is niet Isphaäan, maar  Ispahaan.

Nee, het is Isphaäan. Of Isfaäan. Een stad in Iran die ik als journalist regelmatig bezocht. Prachtige Moskee. Goede muntthee. Isfahan mag ook. En als u de p wilt ver-effen dan wordt het Ispahan.

>Internationaal wordt de naam vaak als 'Ispahan' gespeld.

Geenszins. Isfahan is de internationale aanduiding, zie http://isfahan.apu.ac.uk/isfahan.html
en geniet ook van het heerlijke deuntje.

>Het is niet 'Mij gelukwensen', maar 'Mijn gelukwensen'.

Nee, bij mij is het mij gelukwensen.

>Even afgezien van de grammaticale blunder in uw betoog:
>'Erik' is een voornaam;

Nee, Erik is een achternaam. Zie o.a. Erik, A, Veenendaalkade 506, den Haag (zoek maar op)

>'Eriks' is een handelsonderneming
>in afdichtingen, afsluiters, slangen, en industriële kunststoffen.
>zie http://www.eriks.nl

U zou eens een paar van die afdichtingen en afsluiters moeten afnemen. U kunt ze goed gebruiken.

>Werkelijk? :-)

Ja, de gemoedstoestand verbazing komt me nog steeds wel eens opzoeken.

>Omdat iemand 1 spelfoutje maakt?

Nee. Wegens de bergen onzin die men daar uitkraamt. Maar het is geen spelfoutje. Het is echt een koe van een fout. Een dinosaurus van een fout. "Schreinend, "hoe is het mogelijk, het is werkelijk ten hemel schrijend!

En de verbazing behelst de domheid van het gemiddelde kamerlid. Er zijn uitzonderingen. Maar de het gemiddelde kamerlid overtuigt niet meer door brille, spiritualiteit, visie of historische kennis. Het gemiddeld kamerlid zit 100.000 euro per jaar te incasseren voor het debiteren van gemeensplaatsen, van xenofobische borrelpraat, voor de groepsverkrachting van partijprogramma's en het maken van taalfouten. En taalfouten, beste Familie Eriks, zijn wat anders dan verschrijvingen. Als u wat anders zou doen dan afdichters en industriële kunsstoffen rond te strooien dan zou u dat weten. Zo, en nu ga ik weer met vakantie (en niet OP vakantie, zoals het gemiddelde kamerlid).