D66 over het drugsbeleid

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sat Jul 31 00:35:01 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Ham van der B.

> Ik ben diverse malen aan de grensstreek geweest en daar zie je echt
enorme
>schreinende gevallen, hele dorpen en steden raken ontwricht. Je kan
daar niet
>met libertijnse verhalen aankomen, je zal daar ook concreet de misdaad
moeten
>bestrijden.

Interessant. Doel je hier op problemen gerelateerd aan softdrugs of
harddrugs? Kun je wat voorbeelden geven?

Ik ben een aantal jaartjes in Enschede binnen D66 actief geweest en daar
weinig van gemerkt. Wel veel Duitse bezoekers, waarvan een deel
ongetwijfeld deels voor de softdrugs komen, maar daar profiteert de
Enschedese economie vooral van. Ook in Nijmegen had ik nou niet bepaald
de indruk dat de overlast zo groot was dat je over een ontwrichte stad
kan spreken.

Overigens ben ik het natuurlijk wel met je eens dat je misdaad moet
bestrijden zolang het een misdaad is. Iets anders is pleiten voor meer
prioriteit en het uitbreiden van de aanpak. Ook de misdaadbestrijdings
resources zijn immers schaars. En er zijn genoeg belangrijkere en
effectiever te bestrijden zaken dan het opsporen van bolletjesslikkers.

Groeten,
Mark