FW: rita verdonk

jan van reusel reusel at PI.BE
Mon Jul 12 00:48:59 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: jan van reusel [mailto:reusel at pi.be]
Verzonden: maandag 12 juli 2004 0:35
Aan: discussielijst links nederlands
Onderwerp: rita verdonk

      vanmiddag toevallig naar de laatste helft gekeken van een interview
met staatssecretaris rita verdonk op nederland 1 (zie onderstaande kopie van
programma op de nmo-site)

      ik wist niet wat ik zag en vooral hoorde.

      de brutaliteit, de zelfingenomenheid, het "verkokerde" gezichtsveld
van deze staatssecretaris, ik heb nooit eerder een helderder illustratie
gehad van de denkwijze van een lid van dit kabinet.

      de interviewer, eigenaar van zowel een nederlands als een palestijns
paspoort,
      vroeg mevrouw verdonk ondermeer of zij echt van plan was om de dubbele
nationaliteit te verbieden aan zijn zoon, die als zovele anderen de "derde
generatie allochtonen" vormt in west europa. rita bleek de duidelijke
vraagstelling van de interviewer al aan de brutale kant te vinden.

      ook over de "partnerkeuze" van met name jonge turken en marokkanen
bijvoorbeeld,  deed de staatssecretaris erg "van uit de hoogte".

      ik kon niet terugvinden of dit programma nog wordt herhaald.

      overigens heb ik afgelopen vrijdag op radio 1 gedeelten van het
marathon-interview beluisterd met hans dijkstal.(
http://www.vpro.nl/programma/marathoninterview/afleveringen/17714007/ )
      hans dijkstal blijkt in zijn ministerperiode rita verdonk benoemd te
hebben als medewerkster van de bvd, zo heb ik hem horen verklaren tijdens
dat interview.
      zou ze "het" daar hebben geleerd? en zoja, van wie? van docters van
leeuwen?

      jan van reusel
      eisden-maasmechelen

--------

      http://nmo.omroep.nl/cgi/nmo/?s=4&id=20&e=178

      De dialoog
            Nieuwe afleveringen van deze serie waarin politicoloog Raadi
Suudi de dialoog aangaat met een bekende Nederlander. Het doel van het
programma is inzicht schetsten in het onbegrip en de vooroordelen die er in
de samenleving bestaan. Hierdoor kan er meer begrip voor elkaar worden
gekweekt.
            zondag 11 juli 12.00 uur tot 12.30 uur op Nederland 1

            Rita Verdonk
            Aflevering 1
            In de eerste aflevering praat Raadi Suudi met Rita Verdonk.