Rapport: inval Irak op valse gronden

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Sat Jul 10 20:44:59 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In dit geval niet, Frans. De regering staat dus niet te trappelen, men vindt
dat men maximale openheid heeft gegeven door het een en ander te vertellen aan
de Commissie Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, die commissie van
fractievoorzitters. Maar daar wordt niets over bekend, alles wat daar wordt
uitgewisseld is geheim...
Om verder te komen (in de vorm van een eigen parlementair onderzoek, resp. om
de regering verder te dwingen) is er wel degelijk een parlementaire
meerderheid nodig.

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 16:13 +0200 10-07-2004, Bert Bakker wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Met permissie, Hein, maar dat doen we voortdurend. Dat hebben we het
afgelopen
>jaar gedaan, dat hebben we ook twee weken terug nog gedaan. Maar elke week
>verschijnt er een rapport (komende week weer het Engelse te verwachten), je
>kan er elke week een debat over houden (en niet met meel in de mond), en
elke
>keer is er een meerderheid -de toenmalige regeringspartijen, dus inclusief
de
LPF- die grotere Nederlandse openheid tegenhouden.

Volgens mij kan zo'n kamermeerderheid dat helemaal niet. Ik neem aan
dat het voordeel van d'66 in de regering is dat we een regering
hebben die staat te trappelen om openheid van zaken te geven. Anders
begrijp ik niet waarom Thom de graaf zich daar zo thuis voelt.Volgens
mij mag de regering besluiten dingen te onderzoeken en de uitkomsten
van die onderzoeken aan de kamer presenteren.

Dit geklaag over geen steun in de kamer is iets voor opositie partijen.

Groet

Frans

(D66 at nic.surfnet.nl).
alleen: SIGNOFF D66