gemeentepolitiek en OZB

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Jul 2 14:09:51 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marcèl van Dalen wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Als de raad kiest en het college lapt een en ander aan haar laars, dan
> blijft het simpel:
> het college heeft dan een ersntig probleem.

Het raad lijkt me. Die (raad) moet daar eerst maar achter
zien te komen en vervolgens zichzelf weg stemmen.

Of de burgemeester, misschien?

Maar wie heeft er nu een probleem?

> Ken je dat begrip: dualisme?

Ja, is dat niet dezelfde poppenkast maar dan met een andere
regie/regisseur? :)

Of de burgemeester die het raadsdebat stuurt op dualisme?
Uit mijn vorige bericht:
"
Hier was er een coalitiepartij die een expert uitnodigde om
een en ander eens uit te komen leggen en die maakte erg
korte metten met het jaarverslag. Dan denk je: "Ja, nu gaat
het gebeuren!!!!", maar nada ....
"
Dat dualisme?

> En dat is prachtig uit te leggen in de media!

Dan heppie wel een media nodig die dat ook wil doen, toch?
Of heb je een paar voorbeelden waar dat prachtig
functioneert in de praktijk?

> En wat een onzin: de amateuristische kunstbeoefening is net failliet
> verklaard!

Kom kom, wat dichterlijke vrijheid... :)

Nou ja, wat zwak uitgedrukt maar er is geen organisatie
meer. Nog een geluk dat ze net klaar zijn met het cursusjaar.

Maar daar ging deze discussie uiteindelijk niet over.

Henk Elegeert