[Re: Gerucht: UPC neemt Digitenne over]

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Sun Jan 25 20:49:32 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark,

Heb je daar meer informatie over? Waar komt het bericht vandaan? Ik vind
namelijk dat het absoluut NIET aanvaardbaar is. Het gaat er nu juist om dat er
voor de consument meer keuze moet zijn. Veel mensen zitten nu vast op de
kabel. De satelliet is een alternatief, maar duur en voor velen niet haalbaar.
Digitenne moest daar het antwoord op zijn - in Engeland een groot succes, maar
in Nederland (met zijn dichte bekabeling en trage ontwikkelingen) nog maar net
van de grond. Het zou erg slecht zijn als UPC zijn toch al te grote
maachtspositie t.o.v. de kijker/consument verder zou versterken. Als het
bericht ook maar enigszins op waarheid berust stel ik er meteen kamervragen
over aan Brinkhorst en Van der Laan.
Groeten,
Bert Bakker.

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Waarom zou UPC Digitenne niet mogen overnemen, vooropgesteld dat de
rechthebbenden opDigitenne (wie zat er ook alweer achter) er een goede prijs
voor kunnnen krijgen. Of zou dat in strijd met de mededingingswet moeten
zijn. Dat zie ik zo 1,2,3 nog niet, er blijft nog genoeg concurrentie
mogelijk in die markt. Wellicht zijn er wel juridische mogelijkheden, als
UPC besluit na overname je onmiddellijk eruit te gooien  :-( of :-)?

Groet,

Tjerk  Jouwstra