Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis: meer oplichting

Mon Jan 12 16:24:51 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Heb je naast ontkrachting van de praktijken van de gemeente ook en
onderbouwing gegeven wat volgnes jouw de waarschijnlijke waarde is (alleen
bij verkoop op peildatum weet je het zeker als er niets mis is met het vrij
tot stand komen van de prijs althans).

Uitgangspunten zijn de laatste werkelijke verkoopprijs voor en na de
peildatum van de woning zelf waar het om gaat, de gemiddelde prijswijziging
van alle of alle min of meer vergelijkbare woningentypen in de buurtmet
hetzelfde prijspeil, en de werkelijke verkoopprijzen rond de peildatum van
heel goed vergelijkbare identieke woningen in de buurt.

Is jouw onderbouwing van de economische waarde in het vrije verkeer gwel oed
dan neemt een rechter die over.

Fritz