De woestijn aanvegen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Feb 28 09:09:22 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

Voorzover ik het als staatsrechtelijk arme donder altijd heb begrepen is
het OM zo'n beetje het eerste ZBO avant la lettre, tezamen met
Rijkswaterstaat. Een staat in de staat noemde men dat vroeger. Dat ze nu
een decadente PvdA-jonkheer als leider hebben, maakt dus geen verschil,
denk ik. Mijn opmerking gaat echter verder: er wordt een funeste juridische
cultuur geschapen die alle innovatieve initiatief doodt. En eenvoudige
lieden als beroepsmilitairen en cafebazen worden daar natuurlijk de eerste
slachtoffers.

Willen we zo'n samenleving op z'n Amerikaans? That's the question.

Henk Vreekamp, Utrecht