Wachtgelden

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Sun Feb 29 02:23:18 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger,

Ik deel je verontwaardiging over het ten onrechte innen van wachtgeld na
afloop van de termijn waarvoor je gekozen bent, maar als de ontvangers zich
houden aan de daartoe vastgestelde regels (en die zijn er niet voor niets
bedacht), kun je daar niets aan doen (denk ook aan Mevrouw Bijlhout, 8 uur
staatssecretaris namens de LPF) en een ding wil ik wel bestrijden: uit eigen
ervaring weet ik, dat het deelnemen aan een gemeenteraad je eerder geld
kost, nu de raadsvergoeding niet opweegt tegen gederfde inkomsten door het
werken als raadslid en door het misen van regelingen als vakantiegeld,
pensioenbijdragen, einde jaars uitkeringen etc en van zakken vulen is al
helemaal geen sprake.

Groet,

Tjerk