Dubbele stemformulieren interne poststemming

Mon Feb 23 19:49:15 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 http://www.d66.nl/nieuws/tknieuws/archief/002277.html:
>Attentie: onregelmatigheid in de poststemming. Als gevolg van een technische
>storing tijdens het verzendklaar maken van de postzending heeft een groot
>deel van de leden het stemformulier in tweevoud ontvangen.

 Ik, eerder:
>Ik kreeg, als Euroscepticus, zelfs TWEE stembiljetten...

 Jongens (meiden, trouwens ook): ben ik eerlijk of niet ?

 Ik moest overigens erg lachen (zal wel niet de bedoeling zijn geweest)
 om de eerste twee zinnen van lijstgenoot Unico van Kooten in het 'smoe-
 lenboek'.

 De electronische versie daarvan op de D66 site,
    http://www.d66.nl/ep2004/kandboekep2004-post.pdf
 vermeldt overigens de retractie van twee kandidaten. Daar snap ik dus
 niets van. 'Geef je dan niet op' zou ik denken.

 Wat inhoudelijker: geen van de kandidaten spreekt zich uit over hoe een
 vertegenwoordiger van een kleine partij als D66 iets kan betekenen in
 het grote Europarlement. Verder blijf ik het raar vinden dat we sinds
 een paar jaar (want daarvoor was het anders) niet mogen weten welke
 opleiding iemand heeft. Slechts 1 kandidaat (#16) laat zich daar uit
 eigener beweging over uit (waarvoor hulde). Zoiets is toch raar ?

 Op z'n minst zouden we mogen weten of de kandidaat in kwestie het Engels
 (Frans ?) een beetje beheerst...

 Marc Fluks, Amsterdam