Een Zalmsalade van 3,3%

Tue Feb 17 16:45:44 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>,
>We zijn allang het lachertje van Europa, ik denk dat ze er geen woord aan
>vuil zullen maken, dat zal ze temin zijn denk ik... Ik denk dat ze ons in
>hun vuistje zullen uitlachen, zeker als we weer met ons kikkervingertje gaan
>wijzen, gaan ze er niet eens meer op in joh... Toch?

 Zelf moest ik er ook om lachen; leedvermaak dus. Flink huishouden in de
 samenleving, kwetsbare groep na kwetsbare groep pakken en dan haalt het
 niet alleen niets uit - neen, het wordt zelfs nog erger.

 Het komt omdat het materiele ondergeschikt wordt gemaakt aan het formele.
 Het eerste bepaalt wat er gebeurt en het tweede geeft weer wat men wil
 dat er gebeurt. Wie het eerste verwaarloost ten faveure van het tweede
 (opofferen maatschappij aan de economie) verliest de aansluiting met en
 het zicht op wat er daadwerkelijk gaande is. Inclusief op de financien.

 Uiteraard wordt het nog erger, dat spreekt.

 Thom de Graaf had vanmorgen in de Volkskrant ook al zoiets. De kroonju-
 welen van D66 zouden nu ook die van anderen zijn. Dat was zijn reactie
 in het kader van dat niemand iets van zijn plannen moet hebben en alle
 adviezen negatief zijn.

 Uiteraard gaat ook hij door.