Gavin's civil disobedience

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Mon Feb 16 08:11:45 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark,

Ik geloof niet dat je de actie van de democratisch verkozen burgemeester als
Civil Disobedience kan typeren. In ZIJN stad San Francisco laat hij same sex
etc huwelijken toe.

Civil Disobedience is, in tegenstelling tot Nederland, niet illegaal hier.
Het wordt uitstekend beschreven en gepropageerd bij Henry Thoreau in zijn
treatise On Civil Disobedience. Dat is niet wat de burgemeester doet.
Denk je dat er zelfs maar 1 burgemeester in Hollandland is die het lef zou
hebben tegen de Staatsmacht in te gaan en zijn pensioen mis te lopen...?
Wanneer gaat Holland naar een echt volledig democratisch gekozen
Buregemeester die elke 4 jaar het veld moet ruimen of herkozen moet worden?

JibidyJibidy van Lenny aka SurferDude

>From: "Mark Giebels" <mark at giebels.org>
>To: <D66 at nic.surfnet.nl>
>Subject: Gavin's civil disobedience
>Date: Sun, 15 Feb 2004 21:06:33 -0800
>
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Beste lijsters,
>
>Ik neem aan dat het in Nederland het nieuws al heeft gehaald dat Gavin
>Newsom, de burgemeester van San Francisco, de deuren van het
>gemeentehuis eigenzinnig heeft opengegooid sinds afgelopen donderdag
>voor het homohuwelijk. Dit artikel beschrijft de werkwijze van de
>burgemeester:

> [...]

Play online games with your friends with MSN Messenger
http://messenger.msn.nl/