Assimilatie?

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Feb 12 11:28:11 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Ik kan me vinden in je formulering: vrijlaten zolang als nodig. Probleem is
dan: wanneer is het niet meer nodig. Ik denk hierbij ook aan de discussie
over de toelating van de Polen: de simpeleren van geest roepen dan, dat deze
de arbeidsplekken van de werkeloze onderkant van de Nederlandse arbeidsmarkt
gaan verdringen, maar bij een open economie met vrij verkeer van goederen,
personen etc moet je volgens mij niet zo denken. Dan gaan er andere wetten
gelden, bijvoorbeeld de wet van de comparatieve kostenverschillen. En ieder
zou er juist beter van moeten worden.

En ja, ik ben inderdaad oorspronkelijk van Friese afkomst; de naam Jouwstra
duidt op: is afkomstig van de Jouwstaete, een grote boerderij in Midden
Friesland (de Joustras zonder w zouden dan van Joure komen). Maar Vreekamp,
dat betekent toch vrede in het kamp. Dat is toch ook heel toepasselijk!?

Groet,

Tjerk