Na de kiezer heeft Balkenende nu ook niks te maken met de tweede kamer

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Feb 7 11:41:08 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

Lees aub nog eens even terug.
Als er iemand iets niet snapt ben jij het wel. Ik had het niet over wel of
niet een meerderheid maar over hetgeen Balkenende dacht te moeten brengen in
het wekelijkse gesprek met de MP. Als er dan iemand, in dit geval Tjerk, als
antwoord daarop gaat afgeven op een andere partij over een onderwerp als de
asielzoekers is dat een andere zaak, maar daar had ik het niet over. Het
gaat erom dat de MP in mijn ogen de arrogantie heeft om te zeggen dat de
coalitiepartijen maar in te stemmen hebben met het voorstel. En dat had elk
onderwerp kunnen betreffen.
Of er wel een meerderheid is in de tweede kamer zal me even een biet zijn,
alhoewel ik daar natuurlijk wel een mening over heb. En je mag het van 200%
eens zijn met Tjerk maar dat was de topic niet. En ik vroeg me af hoe D66
daarmee om zou gaan, nogmaals niet het onderwerp maar de arrogantie van
Balkenende om te zeggen dat de COALITIEPARTIJEN, en niet de PvdA, maar
gewoon in te stemmen hebben. Hopelijk is het nu duidelijk.

Ger

> Je snapt er echt niks van, he, Ger:
>
> Door de PvdA is er geen kamermeerderheid voor een ruimer pardon!!! Dat was
> er niet en dat is er nog niet!!!
>
> Zolang dat niet verandert maakt de PvdA dus alleen via oudgedienden of
> burgemeesters goede sier met haar opstelling tegen haar eigen
kamerfractie.
> Laat je toch niet zo belubberen!
>
> Zodra de PvdA eerlijk wordt kan met D66, LPF en anderen alsnog anders
> besloten worden. Maar dat wil de PvdA-kamerfractie vooralsnog niet dus
> blijft met de PvdA de meerderheid van de Kamer tegen een ruimer pardon.
Dan
> moet jij andere partijen noch de regering iets verwijten.Want in een
> democratie beslist nou eenmaal de meerderheid!!!
>
> Fritz

Of