Hirsi Ali loog over Atheistisch Manifest (was: Re: blasfemie)

Sat Dec 25 11:48:09 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder:
>Ik heb het over een rechts-liberaal geloof. Niet over Fritz en Erik.

 Erik <muijz at DDS.NL> daarop:
>Onzin, je hebt het wel over ons.

 QED !

 Neen, ik heb het dus niet over jullie. Nooit gehad - ik reageer zelfs
 niet meer op Fritz (want dan komen er weer 100 mails of meer op deze
 lijst en dan lopen er alleen maar mensen weg).

 Ik eerder:
>Fritz en Erik voelen zich desalnietemin persoonlijk aangesproken.

 Erik:
>Hoe kom je daar bij?

 QED !

 Ik, eerder:
>Dat suggereert dat ik het over hun rechts-liberale geloof heb.

 Erik:
>*Jij* suggereert dat.

 Neen, dat doe je zelf. Ik heb het immers niet over jou. Ik heb het over
 dat geloof, vervolgens gaan jij en Fritz tegen mijn opmerkingen te keer
 en dan vraag ik: leg de zaak dan maar uit. En dan blijft het stil en/of
 volgen er afleidingsmanouvres. Geen uitleg maar een verwarde aanval.

 Ik, eerder:
>Daar wordt niet op ingegaan.

 Erik:
>Ik hoef toch niet op elk mal bericht van ene Fluks in te gaan?

 QED !
 Afleidingsmanouvre.

 Ik eerder:
>Uit 1+2 volgt dat beide heren niet voor hun geloof willen uitkomen.

 Erik:
>Ik kan niet uitkomen voor een geloof dat ik niet heb.

 Waar ben je dan wel mee bezig ?

 Waarom keer je je dan tegen mijn bevindingen en maak je er (net als Fritz)
 steeds iets persoonlijks van ? Waarom plaats je er, als je het ermee oneens
 bent, dan niets tegenover ? Mark Giebels deed dat wel (en had elke keer
 gelijk met z'n kritiek).

 Net als Fritz schreeuw je maar wat, inhoudelijk draag je niets aan en
 speel je of ik het over jou heb. Ik heb het zelfs nooit over jullie gehad.

 Opmerkelijk: je duwt mij in de rol van Van Gogh net zoals enkele Moslims
 Van Gogh in de rol van Hirsi Ali duwden. Enfin, kijk naar dat schema dat
 ik zojuist postte... en neen, dat schema gaat dus NIET over Fritz en jou.

 Marc Fluks, Amsterdam