Hirsi Ali loog over Atheistisch Manifest (was: Re: blasfemie)

Fri Dec 24 19:38:55 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mijn god, Marc,

Oops, grote goedheid, want je wil maar niet geloven dat ik niets geloof
behalve wat bewezen is of meegemaakt of anderzins aannemelijk is gemaakt,
maar dan nog blijf ik twijfelen en kritisch, en in de goedheid van mensen
(en de slechtheid).

Ik schrok op 2 november dat je iedereen die ontdaan was dat Theo vermoord
was een bruinhemd noemde die jij terug wilde schoppen  onder jouw
denkbeeldige stenen waaronder jij dacht dat ze zich verscholen hadden voor
ze massaal naar de Dam trokken (ik bleef thuis met mijn ontdane vriendje
overigens, die had na een mes op de keel vlak ervoor zelf even genoeg
meegemaakt).

Daarna bevraag ik je net als anderen regelmatig, wat je bezielt, om iedereen
die helder denkt een Nazi of Gelovige te noemen. Jij komt nu nog niet verder
dan alles wat je gevraagd wordt als bewijs te reïnterpreteren van je geloof
dat iedereen die jouw wilde specultaties over het fascisme in anderen niet
gelooft, een gelovige in Ayaan is en extreem rechts met de bedoeling om ik
weet niet wat voor verschirkkelijks dat jij steeds in je hoofd hebt.

Geniet van een vredige kerst, marc, ik ga zo als welkome ongelovige naar een
warme verdraagzame dorspkerk hier om de hoek. Want we delen die respect voor
mensen en andersdenkenden en al;gemene menselijke waarden en normen die
velen daaruit hebben afgeleid, maarwaarover vean mening verschilt mag
worden, gelukkig, zonder elkaar te hoeven verketteren, zoals vroeger, en nu
kennelijk weer.

Fritz