Burgerzaken helpt Marokko

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Wed Dec 22 12:17:28 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Voor zover ik weet gaan die Marokkaanse ouders zelf ook naar de Marokkaanse
ambassade om hun kinderen aan te geven.
Maar ik ben het met je eens dat de Nederlandse ambtenaar ogenblikkelijk
moet stoppen met wat je beschrijft.
Overigens: ik mailde op 17 december 2000 al een vraag of het waar is dat de
Nederlandse ambtenaar een lijst hanteert (van de Mar. ambassade) met namen
die Marokkaanse kinderen mogen krijgen (en geen enkele andere naam)

Zie
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0012&L=d66&P=R6606&I=-3&X=2820991612BE078800&Y=glenn%40mellonius%2Enl

Ik kreeg van de lijst antwoord dat het GEEN broodje aap verhaal was.
Ik heb dat later nagevraagd bij de gemeente Haarlem.
Het blijkt WEL de praktijk te zijn.
Een Marokkaanse vader mag zijn kind in Haarlem NIET Juliana noemen.
Ik vind dat we in dit land ons aan onze eigen wetten moeten houden, en niet
vrijheden die elke andere heeft voor Marokkanen niet van toepassing verklaren.

Glenn Mellonius.