De lijst is dood

Tue Dec 21 14:12:44 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Glenn Mellonius <glenn at MELLONIUS.NL>:
>Ik denk dat ik maar stop met de lijst. Hij is zo dood als een pier, en er
>is zo geen lol meer aan. Niemand schijnt erop te letten of alles wel naar
>behoren werkt. Of is het met opzet? Een berichtje per 3 uur met een
>vertraging van 30 uur?

 Op Internet zijn sinds donderdag een aantal zware virus-aanval aan de
 gang. Tal van servers gingen onderuit, ook de listserver van Surfnet
 begaf het vrijdagmiddag. Zo nu en dan deed hij het een paar minuten
 maar begaf het opnieuw. Met het (dis)functioneren van deze D66-lijst
 heeft dat echter niets te maken. Er was geen censuur of zo, mocht je
 dat vrezen.

 Aan de andere kant: een beetje censuur zou deze lijst momenteel alleen
 maar ten goede kunnen komen. Ook ik vind het gezeur uit naam van het
 vrije woord meer dan vreselijk. Je zou haast naar een dictatuur gaan
 verlangen... Sinds de moord op Van Gogh is het helemaal mis. Meestal
 is het volstrekt onduidelijk waar het in de verste verte zelfs maar
 over gaat. We schijnen bedreigd te worden of zo maar het is onduidelijk
 door wie, dingen schijnen verdraaid of vervalst te worden maar het is
 onduidelijk welke dingen het zoal betreft.

 Maandagmorgen was Hirsi Ali in de vroege uurtjes een uur lang op de
 radio. Mad as a hatter. Uiteraard ging het over haar biografie, wat
 anders ? Ze voegde nog een interessant element aan haar biografieen
 toe: ze dreigde in Somalie/Ethiopie/Kenia vermoord te worden als ze
 naar carnaval ging. 't Is toch wat met die Christenen...
                                                               :-)