Van Gogh en Ayaan, strafbaar in Engeland?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Dec 18 21:40:40 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> Fijn te horen Fritz dat belediging niet strafbaar is, ik mag dus elke
> ambtenaar, politie ed, rustig de huid vol schelden als ik het er niet mee
> eens ben.

Grappig Ger, een tijdje terug stond in de krant dat een
vrouw bekeurd was jegens belediging van Politie-agenten. De
vrouw in beschonken toestand, had haar broek laten zakken
midden in de nacht op straat, en had die getoond, en jawel
hoor, de lieden voelden zich beledigd.

Ik vroeg me af, waardoor dan? De vrouw is beschonken, geeft
blijk van gevoelens die in een dergelijke omstandigheid wat
gemakkelijker naar de oppervlakte komen, en daardoor weten
agenten zich beledigd? Midden in de nacht, niemand zich daar
verder aanstoorde?

Zij voelden zich waardoor beledigd?

Het aanbod?  Een agent voelt zich werkelijk door een
dergelijke situatie uit het veld geslagen en heeft moeite om
het nogal vreemde aanzoek af te wijzen?

De vrouw heeft een fetish op kostumen, maar mag dat niet
laten blijken? :)

Ger, waardoor waren zij nu beledigd? En waarom moet die
vrouw daarvoor betalen? En waarvoor betaald ze nu eigenlijk?

> Maar het gaat er ook niet om dat God beledigd zou zijn maar juist gelovige
> mensen die je heel diep kan treffen daarmee.

Is er iets te zeggen over welke diepte we het dan hebben?
Waar ze getroffen worden en waarmee/waardoor?

Henk Elegeert