Vrijheid van meningsuiting: geen paradigma maar een principe

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Dec 17 09:04:19 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helaas heeft er helemaal geen paradigmawisseling plaatsgegrepen, hooguit
een splitsing der geesten. Maar nog steeds is de multicult dominant onder
de politici, populisten vormen slechts een schreeuwerige minderheid.

Ik verlang trouwens steeds meer naar een betere definitie van "populisme".
In het verleden noemden velen D66 zelf ook populistisch, wegens het
aanhangen van het Amerikaanse kiesmodel. En, D66 is nog steeds multicult,
een van de opvallendste multicult-punten in het regeerakkoord (kansenzones)
stamt uit haar koker. Dat de VVD alle kans krijgt tot rechtse scores duidt
er op dat de multicult op zich failliet is, mede dankzij de
regeringsdeelname van D66.

hv,u
------