Verzoek van Wilders

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Dec 15 13:51:39 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Maar maak jij onderscheid wie of wat je wel wil houden aan regels en
wetten
> en wie niet.

Vertel eens Fritz, wie ik er dan wel en niet aan wil houden.

Hoe dan ook ga je het debat met Henk en mij over wat nu wel en
> niet persoonlijk beledigend en erger is of wat inhoudelijke kritiek en
> meningsverschillen zijn uit de weg.

Ik kan geen debat aangaan met iemand die alles inhoudsloos noemt. Over iets
wat geen inhoud heeft kan je niet discussieren.
En al zeker niet als ik een voorbeeld van beledigen noem dat me in de
schoenen wordt geschoven dat dat mijn mening zou zijn. Dan heeft men het dus
niet over inhoudsloze inhoud maar over mijn mening welke de mijne niet is.
Je mag het me kwalijk nemen maar ik ga daar niet serieus op in.

Laten we dan niet opnieuw beginnen a la
> dat wij moeten lezen enzovoort. En zeker niet deze lijst opnieuw belasten
> amet gepingpong als je toch niet ingaat op wat Henk of ik of anderen
> aandragen, anders dan te verwijzen naar wat je eerder zei of schreef en
dat
> wij jou niet goed lezen. Ik lees je goed en probeer verder te komen in de
> analyses zoals Henk dat doet. Ben je tegen beledigingen, verbiedt dan de
> bijbel en de koran en pak de dagelijkse beledigingen en bedreigingen en
erger
> aan. Verklaar je anders nader.

Ik kan onmogelijk tegen of voor de bijbel of de koran zijn ik totaal niets
heb met die boekjes en anderen er in geloven, en die vrijheid hebben ze wat
mij betreft. Als ik tegen de bijbel zou zijn zou ik tegen oa mijn overleden
ouders zijn, die lieve mensen geloofden er heilig in. Daarmee is niet gezegd
dat ze niet deugen toch?
Wat verklaar je nader, natuurlijk ben ik tegen beledigen, dat zei ik al vele
malen. Daar valt weinig aan nader te verklaren.
Henk gaf een voorbeeld van, Waar heb ik het over schuld gehad, ik zei dat
nergens, vandaar, ga nog eens lezen.

Als ik zeg: Stel dat ik zou zeggen dat............... als voorbeeld, ben ik
er niet van gediend dat een ander dan roept dat ik die mening ben toegedaan.
Dat is het belasterende omdraaien van feiten, en allesbehalve analyses
maken. Dan heb je er domweg niet veel van begrepen en ik voel me niet
geroepen omdat uit te leggen. Hij noemde het notabene zelf, bij wijze van
spreken, daar slaat nu precies dat spreekwoord op. Dat is fictie dus Fritz.
Net als een fictieve film of boek niet de mening van de maker weergeeft.

En nu kom jij me vertellen dat ik de dagelijkse beledigingen en bedreigingen
moet aan pakken. Hoe dacht je dat te doen Fritz? Moet ik naar Amsterdam
komen en gaan we samen een knokploeg oprichten of zo? Daar heb je mij niet
voor nodig hoor, dat je kan makkelijk zelf daar, maar vraag me niet of ik
het verstandig zou vinden.
Ik wil een ding voor je doen, ik zal even schrijven hier dat het niet meer
mag. Zo, nu zal het dus wel niet meer voorkomen.
Indien ik je daar een plezier mee doen zal ik straks even een mailtje naar
de Paus sturen om te vragen of hij de bijbel afschaft, die doet dat meteen
natuurlijk. Heb jij iemand en een adres voor een soortgelijk mailtje over de
Koran?

Onzin allemaal Fritz, uiteraard weet ik dat ook, maar tegen mij zeggen dat
ik die boekjes en de beledigingen en bedreigingen overal moet verbieden is
net zo zinnig hoor. Je dicht me wel heel erg veel macht toe.

Ger