Van Gogh en Ayaan, strafbaar in Engeland?

Tue Dec 14 23:19:45 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja, Mark,

Mijn grootouders hebben het meegemaakt, mijn ouders werden toen geboren,
verzet en kritiek op de grootste bedreiger van Europa was opruiing en werd
gestraft. Verzet moest voor en tijdens de oorlog stiekem en ondergronds.
Ieder die fatsoenlijk was in daden i.p.v. zich zo noemde en onderdrukten en
bedreigden daadwerkelijk steunde en hielp en beschermde, liep zelf gevaar,
en werd zelf bedreigd of gepakt.

Ik zie het verschil bijna niet meer met het huidige tijdsgewricht in
Nederland. Zo anders dan in de VS bijvoorbeeld, of is het daarnet andersom?
Ben bang van wel.
Wie niet jaagt op bedreigden is verdacht en wordt verdacht gemaakt en
bedreigd: pas op het loopt slecht af met je...
Volgens onze minister scheld je de buurvrouw bij herhaling voor hoer uit en
steek je een sigaret op in een munitiedepot als je tegen onderdrukking,
mishandeling en het behandelen van vrouwen als minder dan hoeren bent.
Dat zal dan ook wel gelden voor het willen bestrijden van het onderdrukken
en verwaarlozen en emotioneel en passief en actief fysiek mishandelen van
kinderen, homo's, en joden.

Kennelijk ziet de minister sommige andere mensen als munitiedepots.
Ik ben niet optimistisch over het politieke vermogen van Nederland om stand
te houden. Wel over dat van de overgrote meerderheid van de burgers hoor,
vanuit alle groepen, gelukkig, daar ligt het probleem helemaal niet, tenzij
ze allemaal ook nog banger worden zichzelf te zijn en te blijven en voor hun
mening uit te komen.

Fritz