Teletekst: Brinkhorst: Submission onverstandig

Mon Dec 13 23:27:29 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bij Barend en van Dorp zijn ze weer het helderst:

Wat deed oud en wijs minister Brinkhorst, familie van HM, in haar kabinet,
toen hij dacht "loopt dit wel goed af, een sigaret in een munitiemagazijn"?

Niets.

Of stond hij net als Dijkstal in Paars 2 steeds alleen. toen die wel als
enige pleitte voor effectieve beveiliging?
Maar had Brinkhorst dan niet af moeten treden als hij zo sterk overtuigd was
hoe slecht het zou kunnen aflopen zonder beveiliging?
Of zin invloed moeten aanwenden richting Amsterdam en HM's burgemeester
Cohen om zijn inzichten vooraf kenbaar te maken?
Wat koop ik voor een in alle opzichten falend kabinet en andere overheden
als ze niets toevoegen dan achterafburgers en kamerleden te vertellen wat ze
hadden moeten doen en niet, en waar ze wel en niet hadden moeten zijn.

Mijn beeld blijft, het kabinet en ministers zijn er kennelijk slechts om
steeds achteraf op anderen en de wedstrijd die afgelopen is commentaar te
leveren, als het kalf verdronken is, maar niet om te besturen en vooraf
leiding te geven kennelijk. Het vertrouwen daalt bij mij, net als bij
anderen kennelijk.

Fritz