De vrijheid van keuringsartsen

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Dec 13 11:53:54 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> [...]
> daar worden mensen gestraft zelfs voor formele foutjes die zij niet zelf
> maar andere overheidsinstanties en instituten maken, zelfs zonder dat ze
> rechtstreeks die fouten kunnen (laten) herstellen. Idem het automitisme
> waarmee straffen worden opgelegd zonder dat bewijs wordt geleverd (je moet
> je onschuld bewijzen) en idem de ongelijkheid in het laten verlopen en
> oprekken van procedures door overheden en uiterst korte termijnen waarop
> burgers formeel moeten reageren.
>
> Ik hoop dat het je lukt met anderen, waarop je je o.a. richt, de
Kafkaiaanse
> poppenkast van met name de WAO ook in Den Haag aan de orde te blijven
> stellen.

Nee Fritz, daar ben ik al mee gestopt, er is al lang gebleken dat dit met
kabinet geen enkele zin heeft, wellicht dat je wat meer begrip krijgt voor
de naam ASO.
De zwartboeken aan de Geus heeft hij juist gebruikt om de juridische wegen
aan de hand van de voorbeelden erin verder dicht te spijkeren. Hij wilde
feeling met de basis houden hoor ik hem nog zeggen.
Gelukkig hebben we nog vakbonden, ondanks dat jij die verafschuwd, die
trachten die mensen nog enigszins bij te staan, van de politiek, en zeker de
coalitiepartijen hoeven we niets te verwachten. Die staan daar vierkant
achter of hollen er als dolle dwazen achteraan. De gekozen Burgermeester,
dat is het.
We leven momenteel nu eenmaal in een bureaucraties land met een
top-aso-kabinet aan het roer en moeten dat even uitzitten. Hopelijk vallen
ze morgen.
Kijk maar naar de huidige minima die er maximaal 0,5% op achteruit zouden
gaan terwijl nu blijkt dat hele grote groepen er meer dan 3% bij in mogen
leveren.
Maar niks aan de hand toch, ASO heeft al 30% verhoging voor zichzelf
bedongen.

Ger