Onderdanigheden

Mon Dec 13 00:51:47 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zondag, dec 12, 2004, at 15:11 Europe/Amsterdam, Dr. Marc-Alexander
Fluks wrote:

>  Jij komt steeds weer met stellingen aanzetten,

Jee hebt het over jezelf hoor.
Jij komt met allerlei stellingen over Fritz en over mij
aanzetten.
Krampachtig probeer je ons in een hokje te persen.

>  Inhoudelijke reacties op opmerkingen van sceptici komen er niet.

Matig jezelf toch niet zoveel aan Marc.
Jij bent geen scepticus, jij bent een zwatelaar.
Je suggereert dat Ayaan Hirsi Ali zwart werkt,
en als dan blijkt dat je vermoeden berust op
een gebrek aan kennis, ben je nog te schijterig
om eerlijk toe te geven dat je je schromelijk hebt
vergist.

> Voor
>  wie 'Haar' gevonden heeft lijkt de wereld in zekerheden te bevriezen.
> De
>  centrale vraag 'waarom zijn jullie eigenlijk in Hirsi Ali ?' blijft
> dan
>  ook onbeantwoord. Jammer... dat jullie enig zelfonderzoek niet
> aandurven

Jij durft niet eens te onderzoeken waarom je het
nodig hebt om Ayaan Hirsi Ali als heks en duivelin
en bedriegster en zwartwerkster af te schilderen.

>  en niet verder komen dan louter te getuigen van de Liefde van Hare
> Hei-
>  ligheid die In Duizend Raadsels tot ons spreekt.

Moet ik dergelijke wartaal serieus nemen?

>  Jullie laten slechts de verdenking op je dat jullie een bloedige Gods-
>  dienstoorlog uit naam van jullie Godin, eentje waarbij zoveel mogelijk
>  Moslims de dood zullen vinden, eigenlijk niet zouden betreuren.

Moet ik dergelijke wartaal serieus nemen?

>  Jullie doen niets om een dergelijk vreselijk vermoeden te ontkrachten.

Het is andersom Marc-Alexander Fluks: als jij
meent dat ik een bloedige Godsdienstoorlog uit
naam van Ayaan Hirsi Ali, waarbij zoveel mogelijk
Moslims de dood zullen vinden, eigenlijk niet zou
betreuren, dan is het aan jou om dat te bewijzen.
Ik hoef jouw bizarre aantijgingen helemaal niet
te ontkrachten.
Wie stelt, bewijst. Jij stelt, dus jij bewijst.

Met de nadruk op bewijzen.  B e w i j z e n .

En let wel: bewijzen is iets anders dan op z'n
Heins maar wat aanblaten.

Erik vdMb