De vrijheid van keuringsartsen

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Sun Dec 12 20:04:32 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> Bedankt Ger voor de duidelijke uitleg. Wie verzint er nou toch dit soort
> weinig intelligente, weinig rechtvaardige, inflexibele regels? Je ziet
> het overal terug in de sociale wetgeving (inclusief armoedeval
> verschijnselen zoals ze ook in jouw voorbeeld zichtbaar zijn).

[knip]

Ik word op mijn wenken bediend, en nog wel door ons nieuwe D66 kamerlid
Fatma Koser Kaya:

http://d66.nl/news/item/Makkelijker%20bijverdienen%20naast%20uitkering/3345

Heel goed bedoeld natuurlijk allemaal, maar het staat vol van
beperkingen, dermpels, en als klap op de vuurpijl ook nog:

"zodra iemand meer dan het vrijgestelde bedrag bijverdient is het zijn
of haar eigen verantwoordelijkheid (en zeker niet die van de inlener) om
te voldoen aan de dan geldende fiscale en sociale-zekerheidsregels. Om
te voorkomen dat er een omvangrijk zwart circuit ontstaat, gelden er
zeer zware sancties bij overtreding;"

Zeer zware sancties, ja hoor, voor wie niet netjes precies binnen de
detaillistische prut-regeltjes blijft. ZO MOET HET DUS NIET!

Bart