Onderdanigheden

Sun Dec 12 13:36:15 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Gelovige Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>:
>Je bent hier al weken bezig om Hirsi Ali voor heks en voor duivel uit te
>maken.

 Geconfronteerd met het destructieve werk van Hirsi Ali ben ik NA de moord
 op Van Gogh (!) eens gaan kijken wat er met deze dame aan de hand was.
 Daarvoor heb ik een enkele keer iets negatiefs over haar gezegd maar meer
 niet. Daar bestond op dat moment immers geen enkele aanleiding voor. Ik
 heb immers niets met dat mens, net zoals ik niets met Wilders heb (maar
 die lijkt mij vooralsnog volstrekt normaal - ik heb nog geen enkele biografie
 van hem gezien).

 Ik heb haar nooit voor duivel uitgemaakt (trouwens ook niet voor heks):
    http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?S2=d66&I=1&X=-&a=2004&b=today&f=fluks&q=duivel&0=S

 Je leest domweg niet goed. Je wilt lezen wat je gelooft, maar wellicht
 is het beter dat je iets anders gelooft - dan lees je ook iets anders.

>Jij hebt zelf een vuurtje gestookt.

 Neen, ik heb geconstateerd dat er een vuurtje is. Ik poogde te kijken wie
 dat vuurtje deed ontvlammen en geen enkele keer heeft iemand gezegd (ook
 jij niet) dat iets dat ik vond, niet klopte.

>OO, dus als er een school in brand wordt gestoken is dat eiigenlijk de
>schuld van de hjeks/duivel Ayaan Hirsi Ali?

 Ja.

 Dit is immers een stap verder dan verantwoordelijkheid. En zeker nu haar
 reactie op dit alles was dat ze er mee doorgaat en zich weigert aan te
 passen. Dat is pas echt geschift.
 Als ze dat laatste niet gedaan had, dan was er nog een heel klein kansje
 dat ze inderdaad onschuldig was. Maar ze wil perse recidiveren; wie dat
 doet is per definitie niet onschuldig.
 Hoogstens zou ze zich kunnen beroepen op ontoerekeningsvatbaarheid.

 Jij bent wat gematigder dan Fritz. Maar ook jij moet ervoor waken niet
 door deze 'heks' betoverd te worden.