Vier opties met betrekking tot Hirsi Ali

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Dec 10 20:58:05 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Precies Fritz, ze moeten zich schamen daar in DenHaag om die strijd
tegen dubbele nationaliteiten...

Eens ook dat de overheid zich niet druk moet maken over met wie je het
doet en samenwoont. Dat burgerlijk huwelijk is dan ook een verouderd
paternalistisch instrument. Ooit sprak ik me om die reden binnen D66 nog
eens uit tegen het homohuwelijk. Niks aanpassen dat huwelijk aan de
modernere tijd, maar in plaats daarvan afschaffen en de burgers het
allemaal zelf maar laten bepalen. Of gaan we straks polygamie en
samenwonen met je broer ook binnen dat burgerlijk huwelijk slepen?

Je ziet het, net als Hirsi Ali een fundamentalist, maar dan wel een
liberale.... :-)

Groeten,
Mark Giebels