Vier opties met betrekking tot Hirsi Ali

Fri Dec 10 20:44:32 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach ja, Marc,

Vrijheid en persoonlijke rechten (i.p.v. moeten is dwang),
het is een schaars goed en onbegrepen...
Alleen de UK, Canada en de VS begrijpen er constitutioneel iets van.

Zelfs bij D66, is het nauwelijks begrepen, rechten i.p.v. al dat gedwang.
Laat alle mensen toch 12 nationaliteiten hebben...

Burgerrechten, daar gaat het om, en direct daartegenover burgerplichten.
Zodra iemand ze dragen kan.

Ik schrik me echt wild als ik zelfs D66-ers roepen: twee paspoorten, dat kan
niet hoor.
Van mijn part hebben mensen twee geslachten en vier vrouwen of mannen so
what?

Laat mensen toch zolang ze anderen geen kwaad doen en tegenover rechten
evenredige plichten staan, maar daar ligt ook het probleem: dwingelandij
komt voort uit het gebrek aan evenwicht tussen rechten en plichten, en dat
komt voort uit het eigenbelang bevoordelen door enge belangengroepen ten
koste van anderen. De democratie als dictatuur i.p.v. de individuele
grondrechten steeds voorop laten staan.

En wat jouw kinderen betreft, als Nederland zulke achterlijke regels
invoert, middelvinger omhoog, waarom zou je nog Nederlander willen zijn dan,
wat moet je met de nationaliteit van een land in verval? :)

Fritz