Submission ergens te zien?

Thu Dec 9 19:30:14 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Marc,

Ik begrijp dat je Amnesty's gedachtenpolitiewerk net zo'n onzin vind als je
eigen citaat te weten waaraan Ayaan gedacht heeft of niet.

Ik getuig niet en geloof niet, behalve in goedheid (en slechtheid) en ik
kies voor goedheid in verdraagzaamheid, en ben dus intolerant naar
intolerantie en dwang.

Met wie jij een kruising bent (ik van mijn vader en moeder) interesseert me
weinig, wel je argumenten alsje die zou hebbenover maatschappelijke
problemen en oplossingen. Ik vind elk argument dat hout snijdt belangrijk,
ook de argumenten van Bin Laden. Maar ik geloof niet in hem, net zo min als
in Mohammed Bouyeri die volledig stuk liep met zijn participatie naar onze
democratie en oproepen tot optreden tegen straatterreur en geweld en
voorstellen voor huiswerkbegeleiding door jongeren aan kinderen in zijn
getto. Zijn voorstellen sta ik nog steeds achter, ook al heb ik verdriet dat
Theo er niet meer is.

Jij kan in de toekomst kijken, ik niet. Wel weet ik dat niemand Pim en Theo
zal vergeten. En dat Ayaan als bijzondere en moedige vrouw bekender zal
blijven dan onbekende vrouwen.Mede door de bedreigingen en laster jegens
haar. So what, haar bekendheid. Wat we doen met de problemen, dat zullen we
vergeten als ze opgelost zijn, en nooit meer als we ze laten voortbestaan.
Ik wil dat we problemen oplossen. Jouw getuigenispolitiek van heksenjachten
lost niets op.

Fritz