Verzoek van Wilders

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Dec 9 11:31:10 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz:

> Nee hoor dat vraag ik ook niet (en Hein ook niet) maar
> wel om te bedenken wat de consequenties van je handelen
> of woorden kunnen zijn.

Dat debat wenste dit kabinet niet. Die wenste dat iedereen
zijn mond hield.

> En vervolgens die voorspelbare
> risico's afschuiven op de samenleving.

Nee, het is een taak van de centrale overheid hen te
beschermen. Als er al voorspelbare risicos waren dan zijn
die door dit kabinet en vorige kabinetten genomen.
Consquentie van je redeniring is dat zij daar zelf rekening
mee zouden moeten. Het is in de eerste plaats een taak van
deze regering om haar onderdanen te beschermen en daarvoor
alle mideelen in te zetten. Zelfs als dat betekent dat je je
niet als dol en dwaas oorlogspad begeeft.

DAT is de verantwoordelijkheid die dit kabinet op zich heeft
gemonen en heeft de gevolgen daarvan afgewentelt op hen die
zich wel met ons land zelf bezig willen houden. Over de
manier waarop kunnen we van mening verschillen, maar niet
over dat zij zich met de situatie in dit land bezig zouden
moeten houden.

> Dat geld voor
> Hirsi maar gold ook voor Theo van Gogh.

Onzin, Je maakt hen impliciet zelf verantwoordelijk voor wat
hen overkomt. Dat is objectief niet zo. Ze hebben of hadden
een taak en en zijn daarin niet beschermt, maar zelfs
bestreden door deze regering.

> Niet dat daarmee
> goedgekeurt is wat er gebeurt is maar ik haalde al eerder
>  een voorbeeld aan. Als hier in mijn wijk elek dag een
> groepje moslimjongeren bijeen staan, en dat staan ze, en
> ik ga er naar toe en ik ga ze uitschelden voor
> geitenneukers en dergelijke is de kans erg groot dat ik
> een heel groot pak slaag krijg en hopelijk niet erger.

Je voorbeeld kan van mij in de prullenbak. Het slaat
werkelijk nergens op.

> Als ik daar aangifte van doe zou denk ik de betreffende
> politieagent even tegen zijn hoofd tikken en vragen of ik
> wel goed wijs ben om dat zo te doen,

Zie je, daar heb je zelfs oom agent niet bij nodig. Je
voorbeeld is zelfs maar in de verste verten vergelijkbaar
met Van Gogh's.

> hij zou nog gelijk hebben ook.

Dat is altijd met je eigen bedachte verhaaltjes. Daarom had
Van Gogh dat ook. Of heb je nu een agent (ambtenaar in
functie) beledigd?

Henk Elegeert