Submission ergens te zien?

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Dec 8 19:52:01 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Fritz van Rikxoort
>Maar Mark,
>
>Dat is precies wat Ayaan deed: problemen stellen uit de praktijk,
>een analyse geven van oorzaken en gevolgen, en concrete voorstellen
doen:
>zoals het helpen van vrouwen
>en bij het onderwijs het matigen van het misbruik van de "vrijheid" van
>godsdienst en onderwijs om te segregeren en kinderen te
hersenspoelen... en
>aan te zetten tot haat jegens anderen die anders zijn.

Nogmaals ik heb veel sympathie voor haar emancipatiestrijd. Ik sta
echter niet achter haar specifieke (politieke) maatregelen tegen
moslimimmigranten die ze regelmatig poneert. Dat is pure discriminatie.
Vandaar dat ik vind dat ze, als ze werkelijk liberaal is, haar strijd
vooral buiten het parlement moet voeren. De veranderingen moeten vanuit
de gemeenschappen zelf komen, niet door paternalistische politiek.

Overigens heb ik zelf niet veel sympathie voor iemand die de positie van
volksvertegenwoordiger slechts gebruikt om buitenparlementaire zaken
naar voren te brengen. Maar dat is slechts mijn mening; als ze daar een
draagvlak voor heeft in de maatschappij, en daar lijkt het op, dan is
dat wat mij betreft te betreuren, maar heeft ze daar dus wel het volle
democratische recht toe.

Fritz, je kunt pas respect hebben voor 'andersdenkenden' als je met ze
van mening verschilt, anders heb je namelijk slechts respect voor
'gelijkdenkenden'. Theo van Gogh maakte die fout ook regelmatig in zijn
columns en brieven in zijn boek: Andersdenkenden respectloos
bekritiseren op hun inderdaad vaak respectloos handelen. En bij jou merk
ik dat helaas ook regelmatig met jouw respectloze zwartmakerij van
'andersdenkenden' zoals Van Dam, Van der Stoel, etc.. Dat komt je
argumentatie niet ten goede, helaas.

Groeten,
Mark Giebels