Interne democratie D66

John Wijsmuller j.wijsmuller at CONCEPTS.NL
Mon Dec 6 21:41:44 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

De open brief van John van Halderen aan het partijbestuur is, zoals Fritz al
schreef, op de BV-mail bekendgemaakt. Het leek me een goede samenvatting van
wat velen van ons vinden.

Ik zag bij ongehoord dat jij overwoog phpBB te gebruiken. De enige reactie
komt van iemand die de bestaande teksten niet kwijt wil. Wat vind jij van
phpBB?

Bij ongehoord doen iets meer dan 30 mensen mee. Jij kunt dat vast beter
bepalen. Al met al is ook dat niet zo'n grote groep en het gaat maar zelden
over D66, als ik het goed heb.

Mijn indruk is dat veel leden weinig interesse hebben voor lokale politiek.
Bovendien  willen de meeste leden ook, al is het alleen maar vanwege gebrek
aan tijd, alleen passief met landelijke politiek bezig zijn.

Op het eerste gezicht moeten we het voor vernieuwing dus hebben van reeds
actieve leden. Dat zijn dus D66-ers die actief zijn in de gemeentes en
provincies en die zijn misschien via BV-mail te bereiken en niet via onze
discussielijst of ongehoord.

Van de partijvoorlichter hoorde ik dat er hard gewerkt wordt aan een
forumfunctionalitiet, zonder de tekortkomingen van de oude forumpagina's.
Daarbij komen er een tweetal vernieuwde forum-typen. Vanwege de technische
complexiteit van de gewenste inlog-wijze voor deze fora, konden deze fora
niet tegelijkertijd met de vernieuwde site gelanceerd worden.

Heb jij ideeen om meer leden bij discussies over D66 te betrekken?

Groeten,

John Wijsmuller