Mon Dec 6 14:06:14 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On maandag, dec 6, 2004, at 13:42 Europe/Amsterdam, Dr. Marc-Alexander
Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Zojuist forwarde ik een stuk uit Trouw van 11 juni 2004 waarin een
> referen-
> tie naar een interview dat Algemeen Dagblad had met Hans Dijkstal en
> deze
> waarschuwde voor wat er op 2 november 2004 zou gebeuren:
>
> http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1086845120583.html

Aan dat artikel ontleen ik de volgende passage:

"De 20-jarige mbo'er Bilal el Msaddak uit Amsterdam kan zich ook nog
CDA-Kamerlid Mirjam Sterk heugen, al komt hij niet op haar naam. ,,Zij
wilde dat boek verbieden dat opriep om homo's van de daken te gooien.
Zij is echt keihard, bijna een racist.'' De 22-jarige Hafid Mahdaoui
uit Leiden is boos over het plan van minister Verdonk om met een
'ladder' de integratie van verschillende bevolkingsgroepen te meten.
Hij had nooit van het voornemen gehoord, totdat Dijkstal het plan deze
week vergeleek met een jodenster. Hafid is er door Dijkstal van
overtuigd dat Verdonk individuele allochtonen een soort
integratiekeurmerk wil geven, hetgeen niet het geval is."

M.a.w. enerzijds mochten er geen lelijke dingen
over de moslims worden gezegd en anderzijds
was je kennelijk een racist als je een boek wilde
verbieden dat opriep om homo's van de daken
te gooien. Wat me toch een beetje eten van
twee walletjes lijkt.
Verder valt op dat Dijkstal blijkbaar olie op het
vuur heeft gegooid met zijn jodenster-opmerking.

> Hier zien we ook dat Zalm destijds de uitlatingen van Dijkstal
> betreurde.
> --> Zalm is derhalve medeschuldig aan wat komen zou...

Achteraf kijk je een koe in haar kont.

Erik vdMb