Hirsteria: Studiebiografie Hirsi Ali

Sun Dec 5 16:38:02 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je hebt wel een punt, Erik,

Dat ik iedereen verdedig, ook Wilders, die vanuit hoge kringen en de
allerlaagste sytematisch ernstig belasterd en bedreigd wordt.
Omdat ik elk mens ongeacht zijn mening evenveel waard vind, een schaars of
naief gevoel kennelijk, en omdat ik weet dat morgen de volgende aan de beurt
is, niet om zijn of haar iedeeën, maar om de kordons om machtshebbers in
stand te houden tegen alle niet-corrupte niet-vriendjes en andersdenkenden,
en tegen het volk dat zijn soevereiniteit terug wil, als het dat in dit land
al ooit heeft gehad.

Als homo toevallig verdedigde ik ook Buttiglione tegen de willekeur jegens
hem, een willekeur die juist ook direct en indirect mijn belangen schaadt.
Want vandaag mag Buttiglione als oprecht katholiek geen EU-commissaris
worden, en morgen geen homo's meer. Zo gaat dat als je zo te werk gaat.

Wit moet de vriend zijn van zwart, ongelovig van gelovig, onbedreigd van
bedreigd, links van rechts, en andersom. Als je wilt dat we een fijne
samenleving houden tenminste, nou ja terugkrijgen dan.

Fritz