Paswoord voor archief

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Dec 4 14:58:15 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waar speculeer ik en wat is er onterecht? Ik beweer nergens dat jij verzocht
> zou hebben de lijst en/of het archief te sluiten. Ik stel slechts dat je
> verzocht hebt bepaalde zaken niet te blijven publiceren. Dat zijn je
> eigen woorden. Mij interesseert niet zozeer de inhoud van die bijdrages,
> of je twist met Ger in het algemeen, alswel de reactie van de
> lijstbeheerders op dat verzoek. Zo moeilijk is dat onderscheid toch niet?

Henk,

Je vraagt aan Fritz hierboven nu exact wat ik hem ook vele malen verzocht
heb als hij telkens komt met gevaarlijke fantasien, speculaties,
beschuldigingen. Telken male heb ik hem verzocht om even aan te geven waar
ik dat dan deed zodat ik dat zonodig zou kunnen corrigeren.  Maar helaas,
dat doet hij niet, hij roept maar raak dat ik en intussen anderen dingen
uiten maar even aangeven waar vindt hij niet nodig en ook niet wat hij nu
helemaal bedoeld., een reden te meer dus het niet zo serieus te nemen.
Normaal zou zijn als je iemand beschuldigd van het zeggen van dingen over je
dat je even aangeeft wat, waar en wanneer.
Daar komt eigenlijk nog het rare fenomeen bij dat Fritz de grootste
verspreider en publicist van de door hem vermeende gevaarlijke uitingen is.
Telkens weer komt hij op elke mail terug zonder de die zaken eruit te wissen
en dus vermenigvuldigd hij ze juist zelf in zeer grote mate. Met zijn
huidige aanbod van ongeveer 50% van alle berichten hier kan je dus stellen
dat hij het voor het grootste deel zelf publiceert en op de lijst zet, als
het er al zou zijn wat hij denkt te lezen.
Mochten de beheerder van deze lijst al aan zijn zogenaamde verzoek willen
voldoen dan zou dat betkeken dat ze om te beginnen alle bijna berichten van
Fritz moeten wissen. Voor de maand november betekent dat voor de beheerders
600 berichten nalezen of er wat in staat wat volgens de Fritz-normen niet
zou kunnen. Zo gek zullen ze wel niet zijn denk ik.

Elke keer weer als hij met zijn eigen woorden wordt geconfronteerd door mij,
jou, Marc of wie ook speculeren, of fantaseren we en natuurlijk allemaal
onterecht.
Een paar berichten later zijn ze gevaarlijk, en zijn het beledigingen,
aanvallen, dreigementen zijn het zelfs geweest.

Ik heb enkele weken, soms tegen mijn zin in, in het geheel niet gereageerd
op Fritz. Hij wilde zelf niet meer met me praten tenzij ik op zou houden met
al die bedreigingen, beschuldigingen etc. Maar ja, ophouden met iets waar je
nooit mee bent begonnen is lastig, zo niet onmogelijk toch? En dat  heb ik
hem dus ook maar even verteld.
Ik kon echter geen berichtje plaatsen of binnen enkele minuten was het
uiteraard Fritz die antwoord gaf, waarop ik dan wijzelijk niet reageerde.
Toen ik dat na enkele weken weer wel ging doen was het binnen 2 berichtjes
weer dat ik fantaseerde, enzovoorts.
Na het tweede mailtje waarin ik hem wat vroeg kreeg ik te horen dat hij niet
gediend was van duizenden vragen en honderden opdrachten. Normaal zou je
denken waar haalt iemand het vandaan maar ik moest er mee lachen en dacht,
och ja, het is Fritz.

Ger