Paswoord voor archief

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Dec 3 22:35:01 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, Dec 03, 2004 at 10:23:47PM +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG> heeft problemen met het aanvragen van
>
>  Mogelijk is het probleem dat Mark de bevestigingsmail niet ontvangt ?
>  Simpelste verklaring is dat die wordt weggefilterd omdat er een getal
>  in de subject-regel staat. In dat geval kan je inkomende mails van de
>  listserver beter doorgeleiden naar je inbox in je mail-instellingen.
>  Deze komen dan voor de spamfilter te staan en dus ontvang je de beves-
>  tigingsmail gewoon.

Een andere simpele verklaring is een kabelbreuk op de oceaanbodem.
Met andere woorden: wat weet jij nu van de mailclients en spamfilters
van Mark Giebels? :-)

>  Is dat wat te omslachtig, dan werkt dit ook:
>   * Wordt lid met een andere account (waar die mail wel aankomt). Iets
>     bij yahoo.com of zo.
>   * Maak eerst een password voor die andere account aan en maak hem dan
>     pas lid. Dat is simpeler.
>   * Zeg je huidige lidmaatschap op.
>   * Verhuis je lidmaatschap van de ene account naar de andere account
>     door het commando,
>         CH D66 [zet hiet neer: de account waarna je verhuist]
>     naar de listserver te sturen vanaf de account waarvan je verhuist.
>   * Dan moet het dus lukken.

En dat is allemaal niet omslachtig?

>   * De lijsteigenaren kunnen dit niet voor je doen, trouwens. Want die
>     kunnen geen passwords voor anderen instellen.

In plaats van geworstel door diverse personen met passwords lijkt het mij
normaler dat die niet meelezende lijstbeheerders de oude situatie
herstellen. Ik ga maar eens een mailtje tikken...

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |