Moslims eisen verbod vrijheid meningsuiting

Fri Dec 3 12:17:26 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je projecteert duidelijk je eigen maatshappelijke onwetendheid op anderen,
Marc,

In plaats van met feiten te staven wat er volgens jou anders is in Nederland
dan Pim of Ayaan of wie dan ook al decennia schrijven of zeggen, geef je je
over aan iedereen op de dam na de moord op Theo bruinhemden noemen die
teruggeschopt moeten worden en andere onzinnige roddels en laster en
oproepen tot haat, die in de Story of de Privé nog niet eens geplaatst
zouden worden.

Volksvertegenwoordigers horen niet in de kamer te zitten, Marc, maar het
volk en niet hun persoonlijke of partijbelangen te vertegenwoordigen.
Maatschappelijke problemen aan de orde stellen en oplossingen voorstellen.
Daarmee hoef jij het niet eens te zijn, dat is de hoofdkenmerk van een
democratie. Jouw obligate praatjes dat analyses van problemen en meningen
over oplossingen gevaarlijk zouden zijn en verboden zouden moeten worden
zijn gevaarlijk. Gevaarlijk voor het voortbestaan van de vrijheid van
meningsuiting en onze democratie.

Je psychoanalytische verwijten en wilde speculaties over mensen zoals Ayaan
of Pim of nu zelfs mij zijn dom en ook gevaarlijk. Je eigen
bruinhemduitingen en andersdenkenden terug willen schoppen en je obsessie
met vermeend racisme is rijp voor je eigen psychoanalyse, Marc. Het gaat met
jouw en je gezond verstand niet goed, zoals je mij belastert en speculeert
over mijn identifaties i.p.v. ooit eens serieus in te gaan op
andersdenkenden. Je generalisatie dat andersdenkenden alleen maar onzin
uitkramen en niets en nooit iets nuttigs bijdragen is helaas niet alleen
oliedom en onzinnig, maar helpt mede het open debatklimaat en de democratie
om zeep.

Je uiting dat er iets mis is met Pim of Theo of Ayaan terwijl je zelf een
andersdenkendenhater bent die je gemakshalve maar van rassenhaat beschuldigt
omdat je geen enkele inhoudelijk bijdrage hebt te leveren is ziek, Marc. Wat
er precies mis is met je sinds Theo 911 dagen na Pim door opnieuw een
bekende van de AIVD is vermoord weet ik niet. Wel dat je sindsdien je
inhoudelijke bijdragen, politiek en maatschappelijk, die we hier thuis zelfs
weleens bespraken, hebt beeindigd. Als je Ayaan werkelijk een volslagen
idioot vindt, raad ik je een bezoek aan een deskundige psycholoog of
psychiater aan, voor je helemaal doordraait en jezelf of anderen schade zou
kunnen toebrengen.

Tenslotte, Ayaan vertegenwoordigt het hele volk, zo is dat geregeld. Zonder
last, tegenwoordig wel met ruggespraak. Dat grote delen van het volk achter
haar en haar werk als volksvertegenwoordiger staan bleek uit het relatief
hoge aantal stemmen dat ze kreeg en volgens de polls blijkt dat nu uit de
vele vele zetels waar ze persoonlijk al op staat.

Fritz