Moslims eisen verbod vrijheid meningsuiting

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Dec 3 00:29:56 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Fritz van Rikxoort
>Hoe leg jij trouwens je vrienden in de VS uit wat zich in Nederland
>afspeelt?

Er komt steeds meer schaamte bij, helaas. Gelukkig heeft Bush de
verkiezingen gewonnen, dus het moet wel heel slecht gaan voordat ik me
meer moet schamen dan zij.. :-)

> De mijne in San Francisco, Miami, Chicago, New York en elders
>snappen het allemaal gewoon niet.

Vast geen toeval dat al je vrienden zich in de meer liberale eilandjes
van de VS ophouden.

> Gelukkig kunnen ze zich via internet wat
>informeren,

Een tip om je Engelstalige vrienden te sturen: De Expats website:
http://www.expatica.com/source/site_content_subchannel.asp?subchannel_id
=1&page=Expatica_Netherlands

> want anders zouden ze nog gaan denken dat het allemaal een
>flauwe grap is. Misschien leg ik het niet goed uit...

Op mij ligt blijkbaar een merkwaardige curse mbt het discussieren over
Nederlandse 'populisten'. Pim Fortuyn werd vermoord, exact op het moment
dat ik zijn boek aan het lezen was in het vliegtuig en er met mijn
Amerikaanse collega over van gedachte wisselde. Met diezelfde collega
besprak ik een aantal maanden geleden wederom in een vliegtuig de
personen Theo van Gogh en Hirsi Ali vanwege een Heralds Tribune artikel
over hen....

Sindsdien heb ik het maar niet meer met hem over welke Nederlander dan

Groeten,
Mark Giebels