Moslims eisen verbod vrijheid meningsuiting

Thu Dec 2 22:39:14 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>Het vooraf verbieden van films en boeken is een moslimpolitiestaat.
>Dat jij daar voor bent was al heel lang duidelijk.

 Neen, daar ben ik niet voor. Ik ben voor deze rechtzaak. Da's heel
 wat anders. Laat de rechter maar 's een uitspraak doen of al die
 ellende die Hirsi Ali meent te moeten aanrichten zomaar mag. Volgens
 mij mag ze dat, trouwens. Maar dat valt in het onderhavige geval dan
 wel te betreuren.

>Overigens betekent de vrijheid van meningsuiting, lees wetten en
>artikelen, dat NIET VOORAF toestemming nodig is om...

 Ja precies. We hebben het dan ook over deel II...
                                        ^^^^^^^
 ...en we weten welk effect deel I zoal gehad heeft... Dat is dan ook
 de reden waarom de eisers naar een advocaat zijn gestapt, vermoed ik.
 Ze willen geen oorlog tussen ons en hen. Ze willen dat dat gestook
 van Hirsi Ali ophoudt en ze in alle vrijheid hun godsdienst kunnen
 belijden in een vrij land. Daar lijkt mij niets mis mee.

>De eis is dus gewoon de invoering van een moslimdictatuur.

 Een beroep doen op de wet is nu niet bepaald de weg naar dictatuur.

 De eis staat haaks op het voorstel van D66 godslastering te schrappen,
 da's waar. Ik ben het met dat schrappen overigens wel eens (alleen
 niet nu), tenslotte bestaat er helemaal geen God en men kan dus nooit
 een god belasteren.

>lees nog eens het interview met Ayaan in NRC...

 Hirsi Ali is zwaar hysterisch in dat interview. Rijp voor het gekken-
 huis. Ik vind het raadselachtig dat velen over haar spreken zoals Jan
 Foudraine ooit over zijn Bagwan (okee, die was ook gek - maar dat
 illustreert nu juist dat er iets flink scheef zit).

 Fritz, je luistert naar de verkeerde mensen. Neem een beetje afstand
 tot deze zaak... probeer te zien wat er echt aan de hand is. Veroor-
 deel de kritici van Hirsi Ali niet omdat je ergens bang bent. Ze heb-
 ben het niet over jou, ze hebben het over Hirsi Ali.