WRR: Bemoeizucht overheid werkt verstikkend

Thu Dec 2 18:32:14 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben een all-issue politicus, Mark,

En praten over regels zonder inhoud waar die regels over gaat is niets.
Jij mag andere voorbeelden noemen, maar het gaat steeds om hoe je iets regelt, paternalistisch en dus uiterst gecompliceerd en gedetailleerd en niet te handhaven, of eenvoudig en wel te controleren.

Op afstand zetten zoals vakbonden laten bepalen met werkgevers wat er gebeurt met werknemers en hun beloning ben ik altijd al tegen, laat individuële mensen en ondernemers zelf bepalen hoe ze hun leven en werk en onderneming vorm geven, binnen eenvoudige wetten en regels, die door overheidsdiensten te bewaken zijn.

Fritz