Opsporing van vermeende uitkeringsfraude

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Dec 1 20:13:58 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je wil zo graag naar je oude punt Fritz, oke dan.
Nee daar ben ik niet voor. Je wil zeggen dat een vrouw welke haar leven
heeft gezorgd voor de kinderen en dus geen AOW heeft betaald niks betekent
heeft voor de maatschappij, ze zullen je er dankbaar voor zijn.
Het nabestaandenpensioen heeft te maken met het feit dat hetgeen de partner
verdient ook eigendom is van de niet-werkende partner. Zelfs na een
scheiding heeft de andere partner recht op een deel van je pensioen.
Dus je hoeft van mij daar geen meerderheid voor te halen. Ik ben wel voor de
mogelijkheid om te zeggen, ik doe niet mee aan de pensioenregeling en spaar
zelf wel.
Ik begrijp je punt wel hoor Fritz maar als je dat zo ver wil doortrekken
moet je ook zeggen dat je niet ouder mag worden dan....... vul maar in.
Mensen die net na hun 65-ste doodgaan hebben dan ook meebetaald aan mensen
die 100 worden toch?
Je vindt het wel goed als de man, die altijd gewerkt heeft pensioen krijgt
tot aan zijn zeg maar 100. Maar niet zijn partner als hij vroeger sterft.
Wat is eigenlijk het verschil?

Dus nee Fritz, je hebt het niet goed begrepen wat ik zei.En nu maar weer
terug naar de criminele oude van dagen en bijstandsmoeders.

Ger