Opzegging lidmaatschap

Mon Aug 30 23:20:38 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Partijbelangen dienen is sowieso de bijl aan de wortel van de democratie,
Hein, d'66 was dan ook opgericht om de bijl nu eens te zetten aan die
partijwortels van ons verkalkte ondemocratische bestel (regentesk,
nauwelijks direct democratisch, meer nog dan in grond- en kieswet in de
praktijk verzuild zonder dat de oude zuilen nog hun betekenis hebben).

De tijd lijkt rijp voor een nieuwe brede libertijns liberale "partij", een
ook intern vrije hergroepering van echt liberalen die zich mede om
electorale en "carriere"-redenen over tal van bestaande partijen verdeeld
weten. Een nieuw kiesstelsel waarvoor bestaande partijen huiveren door de
grotere invloed van kiezers zelf op het verkiezen van kandidaten als hun
volksvertegenbwoordigers, zou weleens de aanzet kunnen geven door het eerder
indienen van lijsten met persoonlijke kandidaten die zich niet meer door een
of andere "partij" laten muilkorven en dwingelanden...

Fritz