Van milieupartij tot asfaltpartij

Antid Oto antid at HOME.NL
Sun Aug 29 14:24:19 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> Ik was dus blij met Boris' uitspraak,
> `Ik heb het gevoel dat het veranderingsgezinde elan dat Pim Fortuyn
> ons in 2002 heeft gebracht, wegebt'
> ook al zag Komrij tegenspraken met andere citaten in dat interview.

Ik deel in bedroefdheid de blijdschap. Na eb komt vloed.

> Ik was natuurlijk al blij met Boris Dittrich en hoe hij het
> partijleiderschap onhoudelijk en diplomatiek invult, en hoe hij zo mede de
> smetten van het links-rechtse gegooi en smijt onder Thom doet vergeten...

Mee eens, Dittrich doet het beter in zijn rol als partijleider. Het
gegooi gaat nu netjes door het universele midden.

> Overigens ben ik ook blij hoe Thom de Graaf als minister gaat voor directere
> vormen van democratie waarop we zo lang nodeloos wachtten (al denk ik met de
> VVD dat het afschaffen van de kiesdrempel voor het direct gekozen zijn van
> kandidaten, nu een kwart van de kiesdeler voor een hele zetel) om zo ook
> landelijk directe bindingen van kiezers met hun gekozenen te creëren,
> slimmer is dan het gematigde districtenstelsel)

Hij gaat er wel voor. Het heeft toch wel enige tragiek in zich, dat
nodeloos wachten.

> en ben ik blij hoe Rosenmöller zich revancheert voor zijn links-rechtse
> gegooi en gesmijt door goed persoonlijk en inhoudelijk zijn tv-Zaken te
> bespreken met interessante gasten.

Wat een gezamelijke vreugd! Maar beste Fritz, denk jij dat
Rosenmöller een geschikte opvolger voor Dittrich zou kunnen zijn als
D66 hem terugfluit? Misschien is Rosenmöller wel de missing-link.
Ik zie hem wel een progressief kabinet aan elkaar lijmen (niets ten
nadele van Halsema overigens)

groet