Van milieupartij tot asfaltpartij

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Aug 29 07:36:19 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ellen Vunderink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> In Spanje waren 4 dagen na de aanslag verkiezingen. Niet voor niets
> probeerden ze de ETA de schuld te geven, terwijl er genoeg aanwijzingen
> waren dat de daders niet in die hoek zaten. Hier zijn 'na Irak' en 'na
> Madrid' nog geen verkiezingen geweest. Het volk heeft hier nog geen kans
> gehad.

Zeker wel. Het gepeupel dat regeert heeft er niet op
gereageert tot op heden. Geweigerd verantwoording af te
leggen over de reden om deel te nemen. De grondwet staat
niet toe om politiek interne redenen een oorlogje elders uit
te gaan vechten.

Camiel 'rateltand' Eurlings, gelukkig weg uit het Haagse,
gaf het uitstekend aan (de kapstok), nl. een resolutie van
de veiligheidsraad zelf, maar die uitgerekend trokken niet
ten oorlog tegen Irak.

Slechts op verzoek van een zich misdragende, en alle
ondertekende handvesten etc. aan hun laars lappende
amerikanen was aanleiding tot deelname.

Door dit, op oorlog trekkende, land abusievelijk en
eenzijdig een vredesoperatie genoemd.

> Deze open deur zal ik tegelijk zelf intrappen: ik ben er ook niet zeker
> van of de winnende partij bij de volgende verkiezingen de wil van het volk
> gaat uitvoeren. Dat is afwachten...

Die moet je me toch eens uitleggen. Nederland stemt en
vervolgens gaat zo'n (winnende) partij niet de wil van het
volk uitvoeren??? Het CDA staat toch niet opnieuw op winst,
wel? Maar ook andersinds vat ik 'em niet.

> Eens, rare tijd

Aha, en zouden ze daarom met hun handen in hun zakken staan? :)

Henk Elegeert