Van milieupartij tot asfaltpartij

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Aug 26 09:30:42 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Grappig en droevig tegelijk, Erik, die 'constante reistijd' . Zou het dan
toch een cultureel gegeven zijn dat mensen graag een scheiding in ruimte en
tijd willen houden tussen werk en wonen? Dat ze zich anders niet "vrij"
voelen naast de verplichte arbeidstijd?

Vroeger had je middenstanders die boven de zaak woonden en arbeiders in
"tuinwijken" onder de rook van hun fabriek. Nu kun je zonder visuele
herinnering aan broodwinning je voordeur uitkomen.

Misschien is het dus beter om toch weer voor invoeren van echt openbaar
vervoer te gaan pleiten en dat ook te implementeren zodra men bestuurder
is. Maar ja dat betekent wel dat er nog veel meer ruimtebeslag voor vervoer
komt. Extra rails, busbanen, trambanen, randsporen e.d. naast inbeslagname
van een deel van het bestaande asfalt. Zie jij De Graaf en Bakker zo'n
revolutie maken?

hv,u