D-Day reports; a cynic's view

Wed Aug 25 13:02:12 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark at giebels.org> en Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>
 kibbelen wat voort over een stuk van Alex McRae...

 Eerlijk gezegd wist ik niet wat de bedoeling van het stuk was toen ik
 het las. Is het pro of anti Bush ? Dat was de reden dat ik naar de bron
 ging zoeken. Ik vond, net als Mark Giebels...
>En wat blijkt, het artikel verspreid zich snel op diverse conservatieve
>discussielijsten.

 Maar daar stond nog wat bij. Namelijk dat het niet over de oorlog zelf
 ging maar over hoe de media over een oorlog berichten. Da's op zich geen
 conservatieve opmerking. Toen er onlangs een Nederlandse bezetter door
 Irakeze verzetstrijders werd doodgeschoten, meldden de media dat 'Apache-
 helicopters de vrede hadden hersteld' - een eufemisme voor: er werd flink
 gemoord.

 De Nederlandse media berichten pro-Bush maar laten daarbij de anti-Bush
 critici het meest aan het woord. Je weet immers maar nooit wie er wint.

 Jullie gekissebis (altijd leuk) is overigens niet erg ter zake: zojuist
 heeft de sjiitische leider al-Sistani alle Irakezen opgeroepen in verzet
 te komen tegen de aanval van Amerika op de verzetstrijders in Najaf.

 Over hoe het met de steun voor Bush en z'n neoconservatieven staat, leze
 men in het onderstaande bericht...

 Bron:  NOS Teletekst
        pagina 125